فروش و پخش عمده نوشت افزار

انواع لوازم التحریر با ارزانترین قیمت

فروش و پخش عمده نوشت افزار

انواع لوازم التحریر با ارزانترین قیمت

  • ۰
  • ۰

وزن کاغذ

وزن کاغذ
منظور مردم وقتی از وزن یک صفحه کاغذ یا کارت صحبت می کنند ، ضخامت آن ضخامت کاغذ است. در حال حاضر دو کنوانسیون برای وزنهای کاغذ کاربرد گسترده ای دارند.

اولین مورد ، همانطور که در استاندارد ISO 536 مشخص شده است ، در اروپا و اکثر نقاط جهان استفاده می شود که از اندازه کاغذ ISO استفاده می کنند ، جدا از معدود کشورهایی که هنوز از اندازه کاغذهای آمریکا استفاده می کنند ، گرم در هر متر مربع (g / m2 یا معمولاً gsm) است. . این اصطلاح معمولاً در کشورهای غیر انگلیسی زبان خوانده می شود ، اصطلاحی که ما برای تمایز آن با وزن پایه آمریکای شمالی از آن استفاده خواهیم کرد.

مورد دوم در کشورهایی که از اندازه کاغذهای آمریکا مانند ایالات متحده و کانادا استفاده می کنند ، استفاده می شود. این به عنوان وزن پایه شناخته می شود و معمولاً در پوند (پوند) مشخص می شود. وزن اصلی وزن یک کاغذ 500 برگ کاغذ ناخوشایند است (به Reams & Quires - تعداد کاغذهایی که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیرآهن توضیح داده شده است مراجعه کنید).

گرامر
کاغذ دفتر 80gsm - به وضوح گرم در هر متر مربع در بسته بندی نشان می دهد
روی کاغذ دفتر 80gsm - به وضوح g / m2 روی بسته بندی نشان می دهد.

وزن کاغذ در کشورهایی که از اندازه کاغذ ISO استفاده می کنند توسط ISO 536 کاغذ و صفحه مشخص شده است - تعیین Grammage. این استاندارد گرامر را به عنوان گرامر در هر متر مربع (گرم در متر مربع) تعریف می کند بنابراین وزن یک صفحه واحد از کاغذ A0 گرامر آن نوع کاغذ را تعریف می کند زیرا اندازه A0 توسط ISO 216 به عنوان مساحت 1 متر مربع تعریف شده است. یک ورق A0 از کاغذ 80 گرم وزن 80 گرم ، یک ورق A0 از 100gsm وزن 100 گرم و غیره خواهد داشت.

توجه داشته باشید gsm معمولاً بیشتر از g / m2 در بیشتر روز استفاده می شود. این به دلیل عدم توانایی بسته های رایانه ای اولیه در نمایش کاراکترهای رونویسی - خصوصاً سیستم های کنترل سهام ، حسابداری و صورتحساب - بوجود آمد.

کاغذهایی که در مطب ها استفاده می شوند معمولاً بین 70gsm و 80gsm است و وزن 80 گرم در آنها معمولی است. برخی حسابداران و وکلای دادگسترها برای مکاتبات رسمی از کاغذ وزنی سنگین تر از 90gsm تا 120gsm استفاده می کنند. در بالای 120gsm ضخامت های مختلف کارت با 160gsm و 200gsm که بیشتر برای تقسیم کننده پرونده ها استفاده می شود وجود دارد. روزنامه بین 45gsm و 50gsm است.

وزن ورق و ماشین حساب رام

ورق

گرم

70gsm
 
A0
=
70
برای پیوندهای مختلف جدولهای متداول ، روی پیوند جدول جدول وزنهای جداگانه 4A0 ، 2A0 ، A0 ، A1 ، A2 ، A3 ، A4 ، A5 ، A6 ، A7 ، A8 ، A9 و A10 کلیک کنید.

وزن پایه
Ream of 65lb Cover Stock - استفاده از نماد # روی بسته را یادداشت کنید
Ream of 65lb Cover Cover.

وزن پایه یک کنوانسیون بسیار قدیمی برای تعیین وزن کاغذ است و در انگلیس و اروپا و همچنین در آمریکای شمالی ، جایی که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد ، تا استاندارد سازی بین المللی اندازه کاغذ ها توسط ISO 216 و پیشینیان ملی آن مورد استفاده قرار می گرفت. در کشورهای اروپایی

وزن پایه به عنوان وزن یک میله کاغذ ناپاک در پوند (lb) تعریف می شود (نکته: توجه داشته باشید: هنگام مراجعه به وزن های پایه اغلب از # در جای lb استفاده می شود). اندازه کاغذهای شسته نشده اندازه ای است که قبل از برش کاغذ در اندازه گیری مورد استفاده قرار می گرفت. انواع مختلفی از کاغذهای دست نخورده وجود دارد ، انواع مختلفی که برای تولید کاغذ و دفتر کار استفاده می کنند عبارتند از Bond Stock ، Cover Cover و Index Stock. کلمه بورس اغلب هنگام مراجعه به انواع مختلف کاغذ در اندازه های برش نهایی خود ، کاهش می یابد.

بنابراین اگر ورق کاغذ باند 20 لیتری داشته باشید ، دقیقاً برابر با ضخامت 20lb Bond Legal خواهد بود ، اگرچه این دو صفحه به دلیل تفاوت در اندازه ، وزن های مختلفی دارند. با این حال یک ورق از کاغذ با اندازه باند 28lb Bond همان اندازه کاغذ با اندازه 28lb Cover Letter نخواهد بود زیرا اندازه های نامحدود برای Bond و Cover متفاوت است.

کاغذهایی که در دفاتر استفاده می شوند بیشتر از 20 لیتر یا 24 لیتری باند است. غالباً تأمین کنندگان کلمات Bond را حذف می کنند و فقط وزن پایه ای برابر با 20lb یا 24lb را به خود اختصاص می دهند ، اگرچه از Index و Cover تقریباً به طور نامرئی استفاده می شود زیرا این تفاوت انواع دیگر را از Bond "پیش فرض" متمایز می کند. فهرست 60lb و 65lb Cover و 90lb و 110lb Index انواع کارتهای سبک تا متوسط ​​است که اغلب به عنوان تقسیم کننده پرونده ها استفاده می شوند ، با کارتهای 80lb ، 90lb و 100lb Cover دارای وزن سنگین تر هستند.

روزنامه نوع سهام خاص خود را دارد ، Newsprint ، اندازه 24 "x 36" را در اندازه غیرقابل اندازه گیری می کند. این بسیار بزرگتر از اندازه های باند و جلد ناپایدار است ، بنابراین رایج ترین روزنامه 30lb در واقع کاغذ بسیار نازک تری نسبت به باند 20lb است. صفحه زیر انواع مختلف سهام موجود به طور کلی را در بر می گیرد.

جداول تبدیل برای Basis Weight to Grammage Conversion

وزن یک صفحه کاغذ چیست؟
وزن یک ورق کاغذ به اندازه ورق و ضخامت کاغذ بستگی دارد که به عنوان grammage بین المللی و وزن پایه در آمریکای شمالی شناخته می شود. در جدولهای زیر وزن صفحات ISO 216 A اندازه کاغذها برای گرامرهای مختلف متداول (به عنوان مثال 80 گرم در دقیقه ، 90 گرم در دقیقه ، 120 گرم در دقیقه) در گرم در جدول اول و اونس در جدول دوم ارائه شده است.

اندازه کاغذهای سری ISO ISO 4A0، 2A0، A0، A1، A2، A3، A4، A5، A6، A7، A8، A9 و A10 هستند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله های اندازه مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۳/۲۸
  • محمد عزیزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی